Geçtiğimiz çarşamba akşamı Sabancı Üniversitesi ilginç bir konsere ev sahipliği yaptı. Üniversite öğrencileri klasikleşmiş arabesk şarkılardan oluşan bir konser verdi. ZAMAN / 6 MAYIS 2006
Söyleyenler öğrenci, dinleyenler öğrenci, öğrencilerin arasında salonun ortalarında bir yere oturan Ferdi Tayfur ise heyecanlı. Çünkü yıllarca minibüs müziği olarak elitist bir aşağılamaya maruz kalan arabesk bu şarkıları dinlediklerini ve sevdiklerini itiraf eden üniversiteli öğrenciler tarafından itibar görüyordu. Sabancı Üniversitesinden mezun Kemal Arslanın sanat yönetmenliğini ve solistliğini yaptığı konserde diğer solistler ise üniversitenin farklı bölümlerinde okuyan Kerim Gürkan, Tuğçe Şahin ve Yusuf Öztürktü. Dinleyici koltuklarındaki öğrenciler ise şarkılara hep bir ağızdan eşlik etti. Arabeski üniversiteye sokan bu öğrencilerin kurduğu Arabesk Müzik Kulübü Müzikus, sırf arabesk şarkılar söylemek için bir araya gelmemiş. Arabesk söyleyerek dayatmaları protesto ediyorlar. Arabeskin ötekileştirilmesinin ve aşağılanmasının sebebinin Türk modernleşmesinin dayattığı kimliğe uymaması olarak anlatıyorlar. Kemal Arslan, eleştirenlerin arabeskin müzik yapısı, sözleri ve kalitesiyle ilgilenmediğini, olumsuz kanıların sebebinin ise nereden ortaya çıktığıyla ilgili olduğunu söylüyor. Müzikusun kurucularından öğrenci kaynakları sorumlusu Turgay Oğur, doğu ve halk kaynaklı arabeskin bu sebeple seçkinciler tarafından iyi ya da kötü olmasına bakılmadan dışlanıldığını söylüyor. Kemal Arslan arabeske verdikleri desteğin sınırsız olmadığının da altını çiziyor. Çünkü her şeyde olduğu gibi ticarî meta olan arabeskte de yozlaşma yaşanmıştı. Özellikle de 1980 sonrası. Bu anlamda klasik arabesk şarkıları, Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur gibi isimler onların ilgi alanına giriyor.
Müzikusun ortaya çıkmasının sebebi ise birkaç popçunun klasik arabesk şarkılara yaptıkları remikslerin çok sevilmesi, kendini entel ve arabesk dinlemekten kaçınanlar olarak tanımlayanların gittiği kafelerde, barlarda, dinlediği radyolarda hit olması. Bunun üzerine arabeski irdelemeye başlamışlar. Ve fark etmişler ki pop, rock olsun Türkiyede bir şarkının ya da şarkıcının tutması için arabeskten esinlenmesi gerekiyor. Son dönem genç ve popüler rockçıların parçaları arabesk sounduna kaçıyor. Kemal Arslan, popun arabeskin kulağı küpeli, saçları jöleli yaramaz çocuğu olduğunu söylüyor. Ezilen, dışlanan sınıfın müziği cazın da arabeskle benzer bir tarihi olduğunu hatırlatıp Cazda da olduğu gibi arabeski de elitlere de mi dinletmeye çalışıyorsunuz? diye soruyoruz. Arslan, Onu popçular yapıyor. Bir arabesk şarkının remiksini yapıp en popüler mekanlarda çaldırıyorlar. O anlamda sınıf atlatmaya ihtiyacı yok. diyor.
Sabancının tarlasında ırgatlık yaptı, sahnesinde arabesk söyledi
İtiraf Ediyoruz Biz Bu Şarkıları Seviyoruz II adlı konserin ilki geçtiğimiz yıl Orhan Gencebayın katılımı ile yapılmıştı. Bu yıl Sabancı Üniversitesi öğrencilerinin arabesk konserinin onur konuğu Ferdi Tayfurdu. Solistlerden Kemal Arslanın davetiyle sahneye bir şarkı söylemek için çıkan Ferdi Tayfur, Bu entelektüel ortamda tabiî ki okurum. diyerek söze başladı. Arabesk şarkıları sevdiklerini bu konserlerle itiraf eden öğrencilere Yürekli olmak ne güzel. Doğru bildiğinizi çekinmeden yapın çocuklar. dedi. Konsere onur konuğu olarak çağrılmasından büyük mutluluk duyduğunu belirten Tayfur, Kadercilik derler. Bu konserin en keyifli yanı Sabancı Üniversitesinde olması. Adana Ceyhanda Sabancılara ait bir Mısırlı Çiftliği vardır. Ben çocukluğumda o çiftlikte ırgatlık yapıyordum. Şimdi buradayım. Sabancıların tarlasından üniversitesine Kader bu değil mi? dedi.